Delivery & Returns

DELIVERY POLICY

parts-parts.kr is owned and operated by PARTsPARTs IMSEONOC. Our commitment to you as our valued customer is to provide an exciting and safe online shopping experience. Part of this commitment is to respect and protect the privacy of personal information we obtain from you through our website. We have created this privacy policy to inform you about how we collect, use and share your personal information, and to tell you our privacy practices in general.
Please note this policy addresses information we collect from you through our website.
We are always ready to address your questions and concerns regarding this policy and our privacy practices. If you would like to speak to a Customer Service representative, please contact us through one of the following options:

E-mail: egods@hanmail.net
Phone call: 82-2-395-7083(English, Korean)
Address: 208-40, Buam-dong, Jongno-gu, Seoul, Korea

 

RETURN POLICY

  • NO RETURN ALLOW EXCEPT SELECTED REASONS
  • Merchandise must be returned within 30 days.
  • Merchandise must not be worn, altered, or washed.
  • Merchandise must have all tags attached and be returned in original packaging.
  • Footwear must include the original shoe box in its original condition. Shoe box fees are charged or the return may be rejected when footwear is returned in a damaged shoe box, or without the original shoe box.
  • Final Sale items may not be returned.
  • Exchanges are not offered with international shipment.
  • Shipping and handling charges are not refundable.
  • If you choose to ship your return via a different carrier, please ensure the package and ship to RETURN ADDRESS.
  • RETURN ADDRESS: 208-40, Buam-dong, Jongno-gu, Seoul, Korea
  • Return must be requested through EMAIL(egods@hanmail.net) within ten(10)days after the receipt of the goods

SHIPPING METHODS

EMS : https://trace.epost.go.kr/xtts/tt/epost/ems/ems_eng.jsp
* Saturday and Sunday deliveries are not offered.

EXCHANGE POLICY

The company shall not provide exchange services. If you want to exchange goods, you should return the prior goods and reorder new goods.

REFUNDS & PROCESSING TIME

If the goods returned arrive at the place of return within thirty (30) days, the conditions of goods are to be checked, and then the refunds are to be given within seven (7) business days. In the event that the goods returned do not confirm to the company’s return policy, the company may request a customer to pay shipping costs and related costs.
When returns are processed, a notice will be send by the e-mail registered with a customer’s account. It may take additional times according to the credit card company or bank used by a customer.
All returns should be shipped to the same city of the country where orders are placed.

DUTIES & TAXES

PARTsPARTs customers will receive a price quote for shipping fees excluding duties and taxed during checkout.
The price quote for duties and taxed is based upon the national laws of the country to which the order is shipping. All Shipping fees, duties and taxes will be paid at the time your place your order.

Customer who refuses delivery of the shipment, the buyer is responsible for payment of all return duties and taxes which is not refundable and the shipping fee will be charged two times as your shipping fee.

SHIPPING COST

Region Countries Delivery Time EMS
0.5K이상 ~ 1KG이하 1KG초과~2KG이하 2KG초과~3KG이하 3KG초과~4KG이하 4KG초과~5KG이하
United States USA Standard: 4-16 business days 40 50 70 80 90
Asia China,Taiwan,HongKong Standard: 4-16 business days 25 30 35 35 40
HongKong, Maccow 25 30 35 35 40
Japan 25 30 30 35 35
Australia & Pacific Australia, New Zealand Standard: 7-14 business days 30 50 60 65 75
India, Indonesia 35 40 45 50 55
필리핀, 스리링카, 태국 25 30 35 40 45
Canada 캐나다 Standard: 4-16 business days 35 55 60 70 75
Europe 러시아 Standard: 7-19 business days 35 35 35 35 35
독일, 아일랜드,영국,키프러스, 지브롤터,건지(UK), 아이슬란드저지(UK),리투아니아, 몰타루마니아오스트리아,벨기에,불가리아체코, 덴마크, 에스토니아필란드,그리스, 헝가리이태리, 라트비아, 리히텐슈타인룩셈부르크, 모나코, 네덜란드,노르웨이, 폴란드, 포르투갈,슬로바키아, 슬로베니아스페인, 스웨덴, 스위스, 터키 Standard: 7-14 business days 35 35 35 35 35

배송안내

  • 배송 방법 : 택배
  • 배송 지역 : 전국지역 (제주, 도서/산간지역 별도)
  • 배송 비용 : 2,500원
  • 배송 기간 : 3일 ~ 7일
  • 배송 안내 : 재고가 없거나 재 입고 될 경우 5~7일이 소요됩니다. (지연 시 별도의 안내 및 공지를 드리고 있습니다.)

환불안내

  1. 환불 시 반품 확인여부를 확인한 후 3일 이내에 결제금액을 환불해 드립니다.
  2. 신용카드로 결제하신 경우는 신용카드 승인을 취소하여 결제 대금이 청구되지 않게 합니다. (단, 신용카드 결제일자에 맞추어 대금이 청구 될 수 있으면 이 경우 익월 신용카드 대금청구 시 카드사에서 환급처리 됩니다.).

교환/반품안내

교환 및 반품이 가능한 경우

– 교환 시 제품을 수령하신 날로부터 7일 이내 Q&A 게시판 혹은 고객센터로 접수가 완료된 건에 대해서만 서비스가 가능하오니 이점 참고 바랍니다.

– 제품에 하자가 있을 경우에 같은 디자인 같은 상품으로 1회 교환 가능합니다.

교환 및 반품이 불가능한 경우

– 반품접수 시일이 지나거나 문의 없이 임의로 보내신 상품은 반송 처리되니 이점 양해 부탁 드립니다.
– 소비자의 책임이 있는 사유로 상품 등이 멸실/훼손된 경우(단지 확인을 위한 포장 훼손제외)
– 소비자의 사용/소비에 의해 상품 등의 가치가 현저히 감소한 경우(화장품, 향수냄새, 음식물냄새 등)
– 인위적인 수선 및 수리를 한 경우, 세탁을 한경우 포함
– 시간의 경과에 의해 재판매가 곤란할 정도로 상품 등의 가치가 현저히 감소한 경우
– 판매/생산방식의 특성상 교환/반품 시 판매자 에게 회복할 수 없는 손해가 발생하는 경우(주문접수 후 개별생산,  맞춤제작 등)
– 착용유무를 확인하기 어려운 액세서리 및 가방, 잡화 류, 화이트/아이보리 컬러의 제품의 경우
– 구매금액에 따른 사은품을 받으신 경우, 상품반품 처리시 사은품도 함께 보내주셔야 합니다.
– 기타 자세한 내용 및 상품별 반품에 따른 제도는 상품 페이지 하단의 배송정책란에서 확인하시기 바랍니다.

We're only selling to the U.S. at the time.